Isnin, 8 Jun 2009

Ilmu Perang Melayu

Ada sesiapa yang tidak kenal dengan Mat Kilau ? Haah..tak kenal...ish..ish. Kalau tak kenal nanti saya kenalkan serba sedikit. Beliau dilahirkan pada tahun 1865/1866 di Kampung Masjid Pulau Tawar, Jerantut Pahang di dalam zaman pemerintahan Sultan Ahmad Al-Muazam Shah. Anak kepada Imam Perang Rasu @Tok Gajah @ Katib Rasu dan ibunya bernama Mahda anak kepada Tok Kaut di Burau.

Mat Kilau berkahwin dengan Yang Chik binti Imam Daud yang berasal dari Kampung Kedondong dan mempunyai tiga orang cahaya mata. Ilmu kepahlawanannya dipelajari daripada ayahandanya dan beberapa orang guru yang lain. Beliau juga pernah berguru kepada seorang wali Allah iaitu Tukku Paloh seorang ulama terbilang di Terengganu. Sebagai seorang pahlawan Melayu dan pejuang , Mat Kilau banyak mengamalkan amalan-amalan seperti mantera, jampi serapah, doa, isim dan silat untuk mempertahankan diri sendiri dan untuk menewaskan musuh. Mat Kilau merupakan seorang pahlawan Melayu yang berjuang, pantang menyerah kalah walau nyawa menjadi galang ganti.
Oleh kerana dianggap sebagai penderhaka oleh penjajah British, Mat Kilau terpaksa bersembunyi dan berpindah randah sehingga akhirnya menetap di Gambang Kuantan dengan memakai nama samaran iaitu Mat Siam.

Akhirnya pada 26 Disember 1969, Mat Siam menggemparkan seluruh Malaysia dengan mendakwa bahawa beliaulah sebenarnya Mat Kilau. Kerajaan Pahang menubuhkan sebuah Jawatankuasa khas untuk menyiasat dakwaan itu. Tepat jam 10.30 pagi hari Khamis, 6hb Ogos 1970 Mat Siam diisytiharkan sebagai Mat Kilau oleh Menteri Besar Pahang. Empat hari selepas pengiktirafan itu, beliau kembali ke rahmatullah ketika berusia 122 tahun. Moga-moga Allah memberkati roh beliau dan dimasukkan ke dalam golongan syuhada.

Berikut adalah antara amalan-amalan yang pernah beliau miliki:

Amalan 1:Untuk Kebal (Aman dari Senjata Musuh)Bismillah Lam Zat Kam sifat Lam Ghat rohku jaga-jaga Ya Hu Ujud Allah Ya Hu Rahimallah Ya Hu sifat Allah Ya Hu Ya Allah hai Jibril Israfil Izrail Mikail adangkan aku selitkan nyawa di dalam kandang Laila Hail LaAllah binasa Allah binasa aku tiada binasa Allah tiada binasa Aku menyelamatkan aku Allah Muhammad bersertaku dengan berkat Laila Hail LaAllah Ahlikum Nabaz si berkat besi sampai semua yang bernyawa tidak dapat menentang mataku aku berdiri di dalam kandang Laila Hail LaAllah dengan berkat guru-guruku Laila Hail LaAllah

Amalan 2:Ilmu Limunan (Menghilangkan Diri dari Penglihatan Musuh)Wa Atbaaka Palaka Kun suaraku Kairun rahsiaku hai alam akulah yang bernama Nakad yang tiada berlawan Satakun AH AH AH Sumun Bukmum Bania Bikum (3 kali) Ah lenyap aku di dalam zat Allah Ah hilang aku di dalam zat Allah Ah senang aku di dalam zat Allah Ah ghaib aku di dalam badan Zat Allah yang tiada bersifat AH AH AH HU

Amalan 3:Untuk Kuat dan GagahHai Besi Putih Besi KhursaniBesi Pelilit di pinggangkuKuat aku seperti Saidina AliGagah aku seperti Saidina HamzahAlhamdu, Alhamdu, AlhamduJangan engkau makan hati yang putihEngkau makan darah dan dagingJikalau engkau makan hati yang putihDerhaka engkau kepada Allah,Hai Kaddam KuddimKeluarlah engkau daripada tempat yang jahatKe tujuh petala langit dan ke tujuh petala bumiKeluarlah engkau daripada tempatnyaBerkat doa Lailaha Illallah Muhammad rasulullah(Catatan : ibu jari pegang buah pinggang, urut ke depan tiga kali)

Amalan 4:Pendinding Diri dan Meringankan BadanKhursani menggantikan dirikuKhursani menggantikan nyawakuAlung memaling badanku yang menjadikan Nabi AdamMustajab bagiku siang dan malam dengan berkat doaLaila Hail LaAllah

Nusantara telah dijajah selama beratus tahun dan kemudian dipecah dan dipisah-pisahkan menjadi beberapa negara yang berasingan dengan tujuan untuk melemahkan orang-orang Melayu. Mereka menyusun strategi untuk melemahkan Melayu kerana mereka dapat tahu (dari teks-teks silam) bahawa orang-orang Malai ini akan sekali lagi menjadi pemimpin atau peneraju dunia di akhir zaman.

Mereka jajah kita dan telah berjaya melaksanakan apa yang mereka harapkan. Kini, walaupun banyak negara yang terjajah ini sudah merdeka, rakyatnya masih berada dalam keadaan yang mundur dan minda mereka terus dijajah. Kami mahu kisah kepahlawanan Mat Kilau ini menjadi input yang dapat menyedarkan kita betapa perlunya kita sentiasa peka dan sentiasa bersedia untuk menangkis ancaman-ancaman yang datang dengan menggunakan berbagai bentuk kebijaksanaan atau hikmah.

Saya paparkan juga amalan-amalan Mat Kilau bagi memberi kesedaran kepada kita semua bahawa kita perlu kembali kepada ajaran Islam dan jangan leka dibuai oleh segala macam godaan yang sengaja disebarkan secara meluas oleh Barat agar kita terus lemah dan mengagungkan mereka. Amalan Mat Kilau yang dicatat di atas itu termasuk dalam ‘ilmu perang’ orang-orang Melayu zaman dahulu. Ia dicatat untuk menambah pengetahuan saja. Sekiranya anda mahu menuntut ilmu kepahlawanan, carilah guru-guru yang berkelayakan. Di Nusantara ini terdapat semakin ramai pahlawan Melayu yang tinggi ilmunya, dan pada pendapat saya, ciri kepahlawanan ini akan terus wujud dan subur di kalangan bangsa Melayu, selagi bangsa Melayu masih bernafas.

Bagi anak-anak muda Melayu, eloklah ambil tahu mengenai sejarah pahlawan Melayu. Sebagai salah satu contoh, Panglima Salleh (Kiyai Salleh) di Batu Pahat, Johor( ada pertalian saudara dengan saya) adalah merupakan seorang pahlawan Melayu yang tidak patut dilupakan begitu saja. Mudah-mudahan artikel ini dapat membangkitkan kesedaran kepada kita semua betapa pentingnya kita berada dalam keadaan sentiasa bersedia menghadapi sebarang kemungkinan. Tuntutlah ilmu pengetahuan di berbagai bidang (bukan ilmu kepahlawanan saja) untuk membolehkan bangsa Melayu sentiasa berada di depan dan disegani.

77 ulasan:

  1. Salam menarik,
    Di sekolah lama saya ade ramai dari kalangan yang mulia bagi saya misalnya ada pelajar dari keturunan wali songo yang menceritakan pengalamannya sewaktu kecil2 dahulu, ada juga waris kepada Dato' Bahaman serta waris Mat Kilau dan mereka sering menceritakan tentang naskah2 lama dan alat2 perang yang digunkan pada zaman dahulu.
    Wallahua'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum wr wb. saya ibu sudarti. ingin memberikan kesaksian tentang keberhasilan sy setelah dibantu abah malik, dulu sy tidak percaya tentang hal gaib tapi setelah kenal abah malik masalah sy tuntas hingga akar2nya hutang 1M lunas terbayar, Semua berkat bantuan abah malik sekarang sya sdh buka usaha dan bangun rumah mewah.

      Klik.
      https://ritualpesugihanislami.blogspot.com/2018/11/pesugihan-uang-gaib-mahar-setelah.html

      Padam
  2. salam...

    mengapakah mat kilau menggunakan nama mat siam? adakah siam itu ada kena mengena dengan mat kilau?

    wallahua'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab lain Mat Kilau telah bersumpah dgn kawan2nya Dato Bahaman dan lain agar tidak mendedahkan nama asal mrk, jaka dedah akan mati. Mat Kilau mati 4 hari selepas beliau mendedahkan namanya. Sebab beliau dedah ialah dia suka kahwin ramai di mana dia lari dia kahwin. Dia pakai nama samaran, dia bimbang anak2nya kahwin sama sendiri maka didedah namanya.

      Padam
    2. Itu nama samaran Wallahualam

      Padam
  3. pasai mat kilau pernah lari ke siam, dan dia memang mau org tempatan terutama talibraut inggeris dan inggeirs sendiri anggap dia org siam supaya senang dia nak sorok identitinya. Lagi satu memang dah jadi kebiasaan org melayu memanggil org yang lama merantau dari tempat lain dengan nama tempat rantauannya seperti mat siam, wak jawa, mat kemboja, mat boyan, dan sebagainya.

    BalasPadam
  4. ...salam bagus minat saudara dalam perihal ilmu kebatinan Melayu...semoga dapat menyelami lebih banyak ceritera begini....syabas! Ramlee(Nakhoda)www.facebook.com

    BalasPadam
  5. Ada sesiapa yg Ada kitab mat kilau..... Email saya di zurazil@yahoo.com

    BalasPadam
  6. tanpa guruumpama blajar dng iblis. cr dlu guru br bleh buat amalan nie

    BalasPadam
  7. setahu saya ilmu pendekar melayu lama-lama banyak berdasar kepada ilmu 'ketuhanan', ayahanda saya berpesan, 'Belajar Akhirat Dunia dapat Free' :-)

    BalasPadam
  8. Memang betul tu... Tapi kalau nk kata ilmu akhirat tu, dunia dapat free.tu cam lain sikit bunyiye.Dah dapat mengenal, nak yg dunia lagi? Nak buat apa? Ilmu ketuhanan yg macam mana yg di maksud kan?
    Semua ilmu dah dari dia....Pasal ilmu tu dia..
    Kalau nak kata tanpa berguru umpama belajar dgn iblis, belum sampai lah tu anak oi... Kalau nk kenal diri, siapa yg nak membawa kalau bukan diri kita sendiri... Guru nak kenalkan kita dgn diri batin kita? Kan sumbang tu bunyi nye.. Belajar akhirat pasal nak kan dunia...Pelik niat tu anak oi... "Man arafa nafsahu, faqad arafa rabbahu".... Bukan ke nak kenal tuan empunya badan..... Kalau berguru pun tapi tak sampai, tak guna jugak anak oi.....Biar lah dia mencari kitab walaupun tak berguru, sebab guru batin sentiasa ada.... Baca cerita dalam quran.. ada ke semua hamba allah dalam quran itu berguru zahir???? renungkan lah anak oi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang mustshak ada tak guru yang mengikhtiraf amalan mat kilau,kalau perjuanganya diikhtiraf,mengapa tk ada orang yang tampil sahkan amalan itu betul.cakap biar habis...berguru tu maksudnya ada orang yang tunjuk jalan ..kalau wak ada guru, jibrail ke mikail ke dah tak apa kalau tk ada penunjuk jalan..wak nk kemana..nk sampai kemana...kena ada orang tunjuklah

      Padam
    2. mngaji btin bkan kna iktiraf klaw kita blajar jln yg btol jln yg brlndaskan islam tok guru ghaib psti dtang dngan izin allah. .klau kita blajar jln yg slah jln yg xbtol pown jngn risau msty dtg jgak tok guru mngajar kita dan mnyesatkan kita lg jauh dari islam dari allah siapakah ia. .ia adalh prof.jin sesat dan syetan iblis. .tuan2 nk bguru plih lh yg trbaek untok akhirat sana wallahu'alam

      Padam
    3. Jgn nak merepek tok guru ghaib bagai .cakap syeikh bila selak serban ada tanduk .selak jubah ada ekor .ayat belajar akhirat dunia dapat free tu pun kau dah salah faham .tu maksudnya dunia tu dapat .mmg kesan mcm tu .tu maksudnya kesan .bukannya maksud dapat tu kejar .ada beza tu anak

      Padam
  9. ada sesiapa kenal dengan kiai Selamat dari Batu Pahat? yand ada kes dekat Batu Kikir

    BalasPadam
  10. seeloknya terima ijazah dulu sebelum menerimasesuat amalan supaya selamat amin....

    BalasPadam
  11. kebanyakan amalan di atas seeloknya lalui dulu jalan hakikat bru mengenal makna yg tersirat supaya tidak salah faham maksud...

    BalasPadam
  12. sedikit pembetulan, umur mat kilau kalau dari lahir samapai ke mati 104/5 tuan pentadbir. bkn 122.

    BalasPadam
  13. Aslmkm,sebenarnya masih ramai lagi guru guru syariat,tharikat,hakikat dan makrifat di luar sana.Terpulanglah kepada anda untuk mencari dan mempelajari nya.Tapi yang sedih nya orang kita sendiri yang memperlekehkan ilmu ini.Ada kata terpesong lah,ajaran sesat lah,bukan taraf kita untuk mempelajari ilmu ini lah.hanya orang yang terpilih saja yang layak lah,takut jadi gila isim lah,bukan ajaran islam lah,nabi pun patah gigi dalam perang lah so on and so on.Positive thingkingnya xder langsung.Yang tak nampak itu bukan bererti tiada.So cari lah,masih ramai guru guru mursyid di luar sana yang masih terer terer lagi.Hanya menunggu masa saja untuk di dedahkan.Terpulang

    "Maka tiap-tiap yang wajib pada adanya yang mustahil itu,iaitu pada akal tiada
    nya dan jahil nya itu pada akalnya,iaitu tiada ialah yang wajib(jirim)itu
    mengambil layak pada Qudrat memikir luas dirinya menerima salh satu gerak dan
    diam"

    BalasPadam
    Balasan
    1. selagi aku ada selagi itu dikau dianggap aku tiada..adanya dia maka aku sepatutnya tak ada.tapi makhluk tak bercampur dengan khalik.makbud tetap menjadikan abid selamanya

      Padam
  14. kalau nak banding ilmu kebatinan melayu rasa saya ilmu orang thai dan dayak lagi hebat dan ampuh.apa pendapat penulis?

    BalasPadam
    Balasan
    1. cakap apa ni...ilmu bukan berfungsi dgn sendiri...sekurang kurangnya hakkul yakin baru tiap tiap ilmu itu ampuh belajarlah ilmu apapun kalau tk ada hakkul yakin tk ada kesan,...mana ada ilmu orang thai,semua ilmu allahh cakap dah tinggalkan yg maha kuasa

      Padam
    2. Bergantung kepada agama pengamal, jikalau umumnya thai dan dayak bukan islam.
      Islam lebih aula disisi Allah Azza Wajalla..
      Jadi ilmu kebathinan melayu yg haq memang Allah izin hebat..
      Diwarisi zaman berzaman sejak dari Saidina Ali...

      Padam
  15. Hеllо aгe using Woгdpгеss for your blog рlatform?

    I'm new to the blog world but I'm trying to get ѕtarted and creatе
    my own. Do уοu need any coding exреrtise to make your own blog?
    Any help woulԁ be really apprеciated!

    My sіte: Dubai Accommodations - Where you'll get the top Bargains

    BalasPadam
  16. hello there and thank you fоr yοur infoгmation
    – I've certainly picked up anything new from right here. I did however expertise several technical issues using this site, as I experienced to reload the website lots of times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I'm complaining,
    but sluggish loading іnstancеs timеs will oftеn affect youг plaсement іn google аnd
    could damаge уοur high qualitу ѕсore if ads and markеting with Aԁwoгԁs.
    Anyway I'm adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again soon.

    my web blog; facebook motels & take a trip

    BalasPadam
  17. It's genuinely very complicated in this busy life to listen news on Television, so I simply use web for that reason, and get the latest news.

    Also visit my web-site; Hotel Lower price (Hotels_Discount) upon Twitting

    BalasPadam
  18. each tіmе i useԁ to гeаd smaller aгticles or reviеwѕ whіch alѕo cleaг
    their motіνe, and that іs also happening with
    thiѕ pаragгаph whісh I аm reading аt thіѕ
    place.

    mу webрage - oceans resort whitianga

    BalasPadam
  19. еaсh timе і usеԁ to reaԁ ѕmaller articleѕ
    or revieωs which alѕo cleaг thеir motive, and that
    iѕ also hаppening with thіs pагagrаph ωhich Ӏ am гeаԁing at this
    place.

    Ϻу websіtе: oceans resort whitianga

    BalasPadam
  20. It's going to be ending of mine day, however before finish I am reading this enormous post to improve my know-how.

    Feel free to surf to my web page Some Special Hotels Worldwide

    BalasPadam
  21. It is trulу a great and helpful piece of info.

    I'm happy that you shared this helpful info with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

    Here is my weblog Lodge Cost Comparability Versus Conventional Take a trip Research Web sites

    BalasPadam
  22. Ηi therе just wanted to give you а brief heads up
    and let yоu κnοw a few of the pictuгes aгеn't loading properly. I'm
    not sure why but I think itѕ a linking issue.

    I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

    Feel free to surf to my blog post; Thailand Phuket Motels

    BalasPadam
  23. Οh my goodness! Inсгedible аrticle ԁude!
    Thanks, Hοwever I am ехpеriencing issues with
    your RSЅ. І don't know the reason why I can't jοin it.

    Is there anyone еlѕe having ѕіmilar RSЅ
    issues? Anуone who knоws thе solution can уou kindlу resрond?
    Тhanks!!

    Visit my web sitе Some Distinctive Hotels On the planet

    BalasPadam
  24. My ԁeveloper iѕ trying to convince
    me to move to .net from PΗP. I have alwаyѕ disliked the idea because оf the costs.

    But he's tryiong none the less. I'νe been using WordPress on ѕeνerаl websites for about
    a yеar and am nervοus abоut switching
    to аnother platform. I have heard good things about blogengine.

    nеt. Is there a way I can import all my wordргesѕ posts
    into it? Any kinԁ of help would bе reаlly appreсiated!


    Feel fгеe to surf to my blog Search Discounts Accommodations prices

    BalasPadam
  25. Dеfinitely beliеve thаt whіch
    уοu stated. Youг faѵorite reaѕon aρpeaгеd tο bе οn the nеt the eаsiеѕt thing to be aωare of.
    Ι say to you, Ι definitely get iгkеd while peoρlе conѕideг woггies
    that they juѕt ԁо not κnow about.

    Υou manаgeԁ tο hit
    thе naіl upоn the tоp and аlѕo ԁefіnеԁ out the ωhοle thіng withοut hаνing side-effeсts , peoplе can tаke a
    ѕignal. Will lіkely be bасk to get more.
    Thаnkѕ

    my ωebsitе Ancient rome is actually a excellent place to check out. The capital Accommodations

    BalasPadam
  26. Hey! Quіck question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when viewing from my iphone4. I'm
    tгyіng to find a theme or plugin that might be ablе to fix this problem.
    If you hаve any suggestionѕ, please shaгe.
    Cheerѕ!

    mу homеpage - Rome might be a good spot to visit. Rome Motels

    BalasPadam
  27. Good day! I just would lіke tο offer you
    а huge thumbѕ uр foг yοur
    exсellent info yοu have right herе on thіs pοѕt.
    I ωіll be retuгning to your blog fοr
    mоre ѕoon.

    my blog pоst ... Common: Travel

    BalasPadam
  28. My spouѕe anԁ I stumblеd over here сoming from а diffeгent ρаgе and thought I shoulԁ chесk things out.
    Ι like whаt I see so now i'm following you. Look forward to exploring your web page yet again.

    Also visit my page Club Hotels any Guideline to see an incredible Peace

    BalasPadam
  29. assalamualaikum,carilah 3 perkara 1.kasihsayang tuhan 2.carilah keampunan tuhan 3.carilah keredaan tuhan baru selamat dunia akhirat

    BalasPadam
  30. hehehehehe....selagi kita berbicara..

    BalasPadam
  31. Belajar kenal diri sendiri dulu baru la blajar ilmu2 batin.

    BalasPadam
  32. Takkan sampai kepada tuhan jika bukan dengan jalan sunnatullah..........kecuali orang majzub sahaja....tu pun Majzub pun kene berguru juga...untuk sahkan dapatan yang diperolehinya....bukan main ambik buku dan terus beramal.....cubalah buat begitu....insha Allah...tak sampai 20 hari...dan giler sewel jadinya.....Betul Nak kenal Allah dengan Allah.....tapi mesti dengan petunjuk guru dahulu...sbb Guru dah makan asam garam dalam perjalanan rohani........di sepanjang perjalanan rohani banyak tipu daya syaitan.......jika silap langkah.....ke parit la jawabnya......sapa nak tanggung???? guru yang membimbing dan memberi tunjuk ajar sepanjang perjalanan sampai boleh berjalan sendiri...tu pun masih dalam pantauan guru.......baby yang masih kecil pun perlu tunjuk ajar ibubapanya.......

    BalasPadam
  33. Assalam...maaf..Saya Wan iskhandar B Wan Mohd Nor B.Wan Alam B.Wan Hasan..yg pada kami msih menyimpan ketiga2 buah kitab asal mat kilau..Niat saya di cni..Xsalah kita blajar..tpi..Benarkah apa yg ditulis di atas betol2 asal dri dlm kitab??sedangkan pada saya msih ada kitab ni..kami dr sungai petani..kitab ni dri arwah tokwan sy..ustaz wan alam wan hassan..bg yg tay lebih lanjut..sila tnggal nmber fon..sya akan contact atau wasap..sbb nk tau detail pasal asal usul ni.sbelom saya blajar apa yg trkandung dlm kitab tu..mungkin ada yg menganggap sya bohong..tpi..sy akan send pic kitab2 tu bersama kain kuning yg kami smpan..apa2pon..trima ksih..dan smoga berjaya..

    BalasPadam
  34. Kami Hadir Untuk Menjalin Tali Silatuh Rahmi,Guna Untuk Membantu Para Masyarakat Di Muka Bumi Ini ,Dengan Segala Permasalahan Yang Ada,Karena Di Dalam Masyarakat Yang Kita Tahu Saat Sekarang Ini,Masih Banyak Masyarakat Yang Hidup Dibawah Garis Kemiskinan,Untuk Itu,Izinkan Saya Mbah Karwo Untuk Memberikan Solusi Terbaik Untuk Anda Yang Sangat Membutuhkan.Ada Berbagai Cara Untuk Membantu Mengatasi Masalah Perekonomian,Dengan Jalan ; 1,Melalui Angka Togel Jitu ; Supranatural 2,Pesugihan Serba Bisa 3,Pesugihan Uang Balik/Bank ghaib 4,Ilmu Pengasihan 5,DLL HANYA DENGAN BERMODALKAN KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN,INSYA ALLAH ITU SEMUANYA AKAN BERHASIL SESUAI DENGAN KEINGINAN ANDA... Dunia yang akan mewujudkan impian anda dalam sekejab dan menuntaskan masalah keuangan anda dalam waktu yang singkat. Mungkin tidak pernah terpikir dalam hidup kita untuk menyentuh hal hal seperti ini. Ketika terpikirkan kekuasaan, uang dalam genggaman, semua bisa dikendalikan sesuai keinginan kita.Semua bisa diselesaikan secara logika.Tapi akankah logika selalu bisa menyelesaikan masalah kita. Pesugihan Mbah Karwo Mbah memiliki ilmu supranatural yang bisa menghasilkan angka angka putaran togel yang sangat mengagumkan, ini sudah di buktikan member bahkan yang sudah merasakan kemenangan(berhasil), baik di indonesia maupun di luar negeri.. ritual khusus di laksanakan di tempat tertentu, hasil ritual bisa menghasilkan angka 2D,3D,4D,5D.6D. sesuai permintaan pasien.Mbah bisa menembus semua jenis putaran togel. baik itu SGP/HK/Malaysia/Sydnei, maupun putaran lainnya. Mbah Akan Membantu Anda Dengan Angka Ghoib Yang Sangat Mengagumkan "Kunci keberhasilan anda adalah harus optimis karena dengan optimis.. angka hasil ritual pasti berhasil !! BERGABUNGLAH DAN RAIH KEMENANGAN ANDA..! Tapi Ingat Kami Hanya Memberikan Angka Ritual Kami Hanya Kepada Anda Yang Benar-benar dengan sangat Membutuhkan Angka Ritual Kami .. Kunci Kami Anda Harus OPTIMIS Angka Bakal Tembus…Hanya dengan Sebuah Optimis Anda bisa Menang…!!! Apakah anda Termasuk dalam Kategori Ini 1. Di Lilit Hutang 2. Selalu kalah Dalam Bermain Togel 3. Barang berharga Anda Sudah Habis Buat Judi Togel 4. Anda Sudah ke mana-mana tapi tidak menghasilkan Solusi yang tepat Jangan Anda Putus Asa…Selama Mentari Masih Bersinar Masih Ada Harapan Untuk Hari Esok.Kami akan membantu anda semua dengan Angka Ritual Kami..Anda Cukup Mengganti Biaya Ritual Angka Nya Saja… Apabila Anda Ingin Mendapatkan Nomor Jitu 2D 3D 4D 6D Dari Mbah Karwo Selama Lima Kali Putaran,Silahkan Bergabung dengan Uang Pendaftaran Paket 2D Sebesar Rp. 300.000 Paket 3D Sebesar Rp. 500.000 Paket 4D Sebesar Rp. 700.000 Paket 6D Sebesar Rp. 1.500.000 dikirim Ke Rekening BRI.Atas Nama:No Rekening PENDAFTARAN MEMBER FORMAT PENDAFTARAN KETIK: Nama Anda#Kota Anda#Kabupaten#Togel SGP/HKG#DLL LALU kirim ke no HP : ( 0852-3162-7267 ) SILAHKAN HUBUNGI EYANG GURU:0852-3162-7267

    BalasPadam
  35. Saya amal via iternet tak dpat restu dri sesiapa tali JADI MENJADJ syarat YAKIN

    BalasPadam
  36. semangat ke sebenarnya yg melihat dan membaca... lain pada tu mulut yg tertutup
    jadi modal cerita sahaja pulang asal balik usul jalan2 ade lagi disini...terima kasih ..

    BalasPadam
  37. Saya mahu berlajar amalan di atas...saya ingin seorang guru

    BalasPadam
  38. Pm saya number phoen saya klau ade yang ingin mengajarkn saya tentang amalan di atas...0179305782

    BalasPadam
  39. Sungguh indahnya ilmu nenek moyang kita bangsa melayu. Saya berharaf ilmu2 dapat dipertirunkan dan diamal hingga hari ini. Izin kan saya,jika boleh mengutip kembali ilmu yang diperturunkan agar ia tidak lenyap ditelan zaman. Alhamdulillah. Amiin

    BalasPadam
  40. Asalamualaikum.
    Alhamdulillah.Semoga ilmu ini tetap subur dan boleh dituntut dan diamal generasi ini demi kebaikan. Izinkan kami mengamalkan nya untuk kebaikan.

    BalasPadam
  41. Assalamualaikum.. Saya banyak mendengar tentang kehebatan ilmu2 orang2 melayu zaman dulu kala. Termasuklah didalam salah silah keluarga saya sendiri. Seperti nenek dan moyang saya suatu ketika dulu. Namun saya berasa sedikit kecewa. Ilmu2 tersebut semuanya tidak di perturunkan. Dan di bawa kembali. Padahal jika difikirkan tentang tujuan turunnya ilmu2 tersebut adalah untuk perang untuk umat akhir zaman. Lihatlah di ceruk pelusuk dunia lain, d mana2 Islam ditindas dan di bunuh. Jadi untuk apakah ilmu2 ni semua jika hanya untuk kepentingan kita sendiri. Tak payah ceritalah yang nak megah ke apa lain sebagainya. Banyak sekali orang2 tua jika ditanya nak belajar, mereka akan cakap untuk apa kau belajar, nanti habis orang kau bunuh. Ada pula yang beralasan saya ada benda ni, tapi tak boleh nak perturunkan kepada orang lain. Sebab saya dulu cuma di berikan begitu saja. Untuk mengajar kepada orang lain saya tak ambik dulu. Dan pelbagai lagilah. Kebanyakannya takut nak turunkan ilmu sebab takut salah guna. Yang negatifnya saja yang banyak. Namun sayang, dalam sangkaan negatif yang banyak2 tu, dan pertanyaan kenapa nak belajar tu, tak pula di jelaskan ilmu ni sebenarnya untuk mempertahankan agama.. Dan lain sebagainya bla... Bla.. Bla... Lah.. Terlalu sedikit yang akan cakap, kamu boleh belajar, tapi bnda ni kamu tujuan utama, untuk mempertahankan agama untuk akhir zaman, keluarga, masyarakat dsbgnya. Lepas dari tu semua, aku tak tanggung dosanya, sendiri tanggung. Kan cantik.. Kite kena sedar anak cucu cicit yang kita tinggalkan kelak adalah generasi akhir zaman. Islam bila2 masa perlu ditegakkan, dan perang pasti akan terjadi. Cerita tentang ilmu orang lama2 ( Melayu )tetap subur hingga kini. Namun sayang sekali kini hanya tinggal ceritanya saja yang hebat. Nak berguru kemana nak mencari. Adalah tertalu sulit untuk mencari guru2 tersebut masa kini. Jika seandainya masih ada guru2 penerus keilmuan warisan melayu diluar sana saya mohon, izinkan saya tumpang belajar. Demi mempersiapkan diri akhir zaman ini. 01139251200

    BalasPadam
  42. Assalamualaikum..nak Cari guru kenalah btol Dan selidik dulu tentang ape yg nk diajar nya..sebab kalau ikotkn ilmu batin ni bulan suka2 untok kita bljar.. perbetolkn niat kita dulu apabila kita bljar nk digunakn untok ape..kita tak boleh Salahkn ilmu kalau hati kita tak btol..tapi harus kita bljar tentang ilmu makrifat ni..sebab ia berguna Satu hati nanti.. bukan mudah untok mengenal Diri..Sbb kita nak kenal roh kita pun bukan senang..Sbb rahsia allah tu bnyak.. insyaallah kalau kita usaha Dan doa untok belajar ilmu ni seikhlas hati kita mungkin allah akan tunjukn Jalanya..Yang penting kna ada guru..Dan berpandukan alquran..tentang alquran kena usaha untok mengorek rahsianya..

    BalasPadam
  43. Nk tanya,mcm mana tau yg guru ghaib bkn iblis? Sdgkn iblis yg mzahirkn diri pun syaidina ali kw xdpt kenali.ini kan kita .ghaib pulak tu

    BalasPadam
  44. aku cucu cicit mat kilau
    boleh whatsapp aku
    019 3723358

    BalasPadam
  45. Izin kan saya guna ilmu guru. Sy ingin gunakan utk keselamatan diri.

    BalasPadam