Sabtu, 27 Jun 2009

Rahsia Bangsa Yang Hilang bhg 7




Sambungan.....Dalam pada itu keturunan dari saudara -saudara mereka yang enam orang tadi dari sebelah Keturah telah membina kekuatan yang amat dasyat,pada masa yang sama mereka telah mula maju sedikit demi sedikit lebih pantas dari bangsa Yahudi,mencipta pelbagai ilmu sains dan teknologi yang canggih,membina negarakota-negarakota yang bertembok tinggi dan tebal,membina organisasi-organisasi moden yang sistematik serta menyusun balatentera yang gagah dan teknik peperangan yang maju.Perlu dingat ketika ini dunia di sebelah lain seperti di Tanah Besar Cina dan Benua Kecil India masih mundur dan kurang berpenghuni.

Pada masa yang sama bangsa Yahudi masih ditakuk lama,hidup bermalas-malasan sambil mengharap belas ihsan bangsa-bangsa yang lebih gagah dari mereka. Sehinggalah mereka bertembung kembali dengan bangsa-bangsa keturunan Keturah seperti Media (Madyan) dan Babilon (Babil) serta Chaldea (Kaldan) yang mula merampas tanah-tanah mereka dan mula mengganas memusnahkan kediaman mereka. Mereka masih mengamalkan penindasan ekonomi kepada bangsa lain yang memerintah mereka secara licik seperti pengamalan riba dan penipuan dalam perniagaan. Menurut kitab mereka perbuatan ini adalah haram jika di lakukan di kalangan mereka tetapi harus di lakukan kepada bangsa lain. Oleh keranan itulah bangsa mereka senantiasa di benci oleh bangsa-bangsa lain sehinggalah sekarang.

Bangsa Yahudi sentiasa menjadi bangsa hamba di bawah pemerintahan bangsa-bangsa hebat yang menjajah mereka berkurun lamanya secara bersilih ganti.Bangsa ini pernah dibawa beramai-ramai ke kota Babilon untuk dijadikan hamba,pencacai,buruh kasar,kuli dan orang gaji dibawah kekuasaan Emperor Nebuchadnezzar (Buktanassar) dalam keadaan hina dengan dirantai kaki dan tangan mereka.Pada masa ini semua suhuf-suhuf dan Taurat telah dibakar oleh pemerintah dan hanya segelintir dari mereka berjaya menyimpan dan menghafal isi kitab itu secara sembunyi-sembunyi.Diwaktu pemerintahan Babilon inilah bangsa Yahudi telah banyak tersesat jauh dengan mengamalkan sihir dan penyembahan syaitan akibat kekurangan ajaran agama dan tekanan hidup yang tinggi.Mereka mula mengabdikan diri kepada amalan spiritual yang pelik-pelik dengan harapan syaitan akan membantu mereka melepaskan mereka dari penderitaan di bawah penjajahan bangsa Babilon.


Disinilah bermulanya amalan 'Babilonian Magic' yang menjadi asas Sihir Gematria,Necronomicon,Kultus Pentagram,Ramalan Tarot dan Persaudaraan Ular Iblis .Kegilaan bangsa Yahudi ini dalam mempelajari sihir telah menjauhkan mereka dari hidayah Tuhan dan menyebabkan ramai nabi diutus kepada mereka bagi membetulkan akhlak mereka.Bangsa Yahudi adalah bangsa spiritual.Mereka peka kepada perkara-perkara bersifat ghaib dan misteri.Mereka percaya kepada makhluk halus dan kuasa sakti.Mereka gemar mempelajari sisi spiritual dari bangsa-bangsa gagah yang menjajah mereka silih berganti.Berbalik kepada wanita misteri yang menjadi isteri ketiga Nabi Ibrahim,tidak banyak diketahui tentang kehidupannya malah berasal dari kawasan mana ataupun dari jurai keturunan mana walaupun sudah pasti berasal dari kelompok pengikut Nabi Nuh mahupun mungkin terus berasal dari kaum kerabat Nabi Nuh sendiri.


Sumber-sumber kuno Yahudi juga masih samar-samar dalam membicarakan asal-usul Keturah,si wanita misteri ini.Tetapi jika disusur dari kehidupan Nabi Ibrahim sebagai 'patriarch' (gelaran yang diberikan kepada lelaki yang menjadi ketua keluarga yang sekaligus sebagai pemimpin atau raja bagi kaum kerabatnya yang terhormat dan besar) memungkinkan baginda hanya berkahwin dengan suku terhormat sahaja.Tambahan pula Keturah telah melahirkan anak-anaknya yang gagah-gagah dan hebat.*Keturah di khemah sebelah kanan bersama-sama 6 anaknya.Diambil dari teks Yahudi kuno.Keturah bermaksud kemenyan atau pun wangi-wangian yang kadangkala digunakan dalam upacara ritual.Dari sini kita dapat menyelusuri susurgalur bangsa Melayu sebagai bangsa spiritual.Tidak diketahui siapakah ibu bapa Keturah.Tetapi terdapat sumber yang mengatakan kemungkinan Keturah berasal dari kaum kerabat raja agung Sargon yang memerintah Akkadia.Jika demikian maka sahlah bangsa misteri ini sememangnya berasal dari keturunan raja-raja agung sepertimana Arab Quraisy yang berketurunan dari Raja Mesir dari bangsa misteri yang memerintah Sungai Nil ketika itu.


Sesungguhnya Piramid Agung bukanlah dibina ketika pemerintahan Firaun Khufu (Cheops) tetapi telah dibina berkurun sebelumnya oleh kerajaan-kerajaan silam yang lepas.Firaun-firaun Mesir hanyalah membaikpulih sahaja piramid-piramid ini yang diwarisi mereka.Hakikat ini lama-kelamaan disedari oleh ramai pengkaji tetapi terlampau lama untuk dapat dipercayai oleh masyarakat dunia. Anda boleh tonton filem 1000000 B.C dimana terdapat kaum yang membina Piramid ditengah-tengah padang pasir untuk mendapatkan gambaran tentang hal ini.( jika anda fikirkan dengan lebih mendalam sebenarnya filem ini ada mesej tersembunyi di dalamnya walaupun ianya dikatakan sebagai filem fiksyen sepenuhnya, namun sebenarnya ada rahsia yag hendak disampaikan oleh pembikin filem tersebut yang hanya dapat di tangkap oleh orang yang berfikiran jauh sahaja).

Arkiteknya dalam menentukan lokasi piramid terpaksa melihat jarak bintang dilangit dan koordinasi buruj-buruj dimana pada masa yang sama dia juga adalah ahli astronomi dan ahli nujum Istana. Kedudukan ketiga-tiga piramid termasuk Piramid Agung Giza adalah bertepatan dengan kedudukan buruj Orion di langit,dan mengarah tepat ke arah kiblat.Ini antara misteri paling terbesar dalam sejarah kemanusiaan.Siapakah bangsa agung yang mula-mula merencanakan pembinaan Piramid?Sesungguhnya Piramid Mesir adalah penunjuk kiblat paling besar yang terdapat dibumi di mana Allah Yang Maha Agung telah menciptakan bintang-bintang Orion sebagai tanda kiblat dilangit.Piramid Mesir adalah penunjuk arah ke Baitullah di bumi manakala bintang Orion adalah penunjuk arah ke Baitul Makmur di langit.Maha Suci Allah yang menciptakan segala sesuatu tanpa sia-sia.Bangsa misteri yang membina piramid terawal sudah tentu sebuah bangsa yang teramat bijak dan genius dan di zaman itu kemajuan material adalah setanding malah lebih maju dari apa yang kita dapati hari ini.

Tidak percaya?Cuba anda imaginasikan kehidupan manusia sebelum Banjir Besar di zaman Nabi Nuh.(kenyataan ini masih lagi teori, namun demikian tidak ada salahnya jika kita yakin bahawa zaman seperti ini pernah wujud dengan kuasa Allah) Bayangkan kehidupan mereka adalah teramat canggih dengan kotaraya-kotaraya bercahaya serta pesawat-pesawat terbang seperti UFO yang bersimpang siur di udara.Hal ini adalah bertepatan dengan ctatan seorang ahli sejarah yunani iaitu Herodotus yang pernah menulis mengenai sebuah tamadun yang amat maju pada zaman dahulu. Dikatakan bahawa teknologi tamadun ini melangkaui masanya. Terdapat alat-alatan berteknologi canggih dan kapal yang boleh terbang!

Tamadun itu dikatakan musnah setelah penduduknya ingkar kepada ajaran tuhan dan bersikap sombong. Nama yang di bverikan kepada tamadun itu ialah ATLANTIS! YA ATLANTIS, saya pasti ramai yang pernah mendengar nama ini melalui movie kartoon yang pernah di tayangkan beberapa tahun dahulu. Namun demikian tahukan anda sebenarnya tamadun ini wujud? Herodotus dikatakan telah memperolehi data dan maklumat mengenai tamadiun ini melalui seorang paderi agama mesir purba yang menemuinya daripada sebuah catatan hieroglyph purba yang telah dilupakan. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai tamadun ini insyaallah saya akan nukilkan penulisan mengenainya suatu ketika nanti.

Tetapi adakah semua teknologi dan pencapaian sains itu berguna setelah banjir besar melanda seluruh dunia.TIDAK...TIDAK SAMA SEKALI.Nabi Nuh terpaksa memuatkan kapalnya dengan manusia,haiwan-haiwan yang berpasangan serta spesis-spesis tumbuh-tumbuhan yang terpilih.Di sini kita dapat mengetahui bahawa profesion Nabi Nuh bukan sahaja seorang pengembang agama tetapi juga pakar sains zoologi yang handal.......bersambung

25 ulasan:

  1. Terima kasih atas perkongsian maklumat... amat menarik.. tapi mana sambungan artikel ini ya?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. disebelah timur ada satu kerajaan besar,kerajaan lemuria....




      Padam
  2. Yay aku berfikiran jauh sebb time aku tgk filem tu aku pelik tajuk and storyline berlaku beribu tahun sebelum known date piramid.. even step piramid djoser pun sepatutnya beribu tahun selepas storyline

    BalasPadam
  3. Please let me know if you're looking for a writer for your site. You have some really great articles and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please shoot me an email if interested. Thank you!


    My website :: place to buy twitter

    BalasPadam
  4. It's going to be end of mine day, except before ending I am reading this impressive piece of writing to increase my experience.

    My weblog :: place to buy twitter

    BalasPadam
  5. Hi there, I enjoy reading through your article post.
    I like to write a little comment to support you.


    Check out my blog post twitter followers free

    BalasPadam
  6. Nice weblog here! Additionally your site quite a bit up very fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link
    to your host? I want my website loaded up as quickly as yours lol

    Look into my homepage buy twitter

    BalasPadam
  7. Hi there friends, pleasant paragraph and good urging commented at this place, I am genuinely enjoying
    by these.

    My web-site - place to buy twitter

    BalasPadam
  8. What's up to every body, it's my first go to see of this webpage;
    this web site consists of amazing and in fact fine data
    in favor of visitors.

    Also visit my page: place to buy twitter

    BalasPadam
  9. Thanks for the marvelous posting! I seriously enjoyed reading it,
    you may be a great author. I will always bookmark your blog
    and will come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great job, have a nice
    weekend!

    Here is my blog - twitter followers free

    BalasPadam
  10. Hey I am so glad I found your web site, I really found you by accident,
    while I was researching on Yahoo for something else, Anyhow I am here now and would just like to say thank you for a
    fantastic post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don't have time to read through it all at the minute but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the awesome job.

    Review my web-site ... place to buy twitter

    BalasPadam
  11. What i do not understood is in truth how you are no longer actually
    much more well-liked than you might be right now.
    You're very intelligent. You realize thus considerably with regards to this matter, produced me individually consider it from a lot of varied angles. Its like men and women are not interested until it is something to accomplish with Girl gaga! Your own stuffs outstanding. Always deal with it up!

    Also visit my weblog :: place to buy twitter

    BalasPadam
  12. Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I have truly enjoyed surfing around your blog posts.
    In any case I will be subscribing to your rss feed and
    I hope you write again very soon!

    Also visit my webpage :: buy twitter

    BalasPadam
  13. Spot on with this write-up, I seriously believe this website needs a lot more attention.
    I'll probably be returning to see more, thanks for the information!

    My page: place to buy twitter

    BalasPadam
  14. Woah! I'm really digging the template/theme of this site. It's simple, yet effective.
    A lot of times it's difficult to get that "perfect balance" between usability and visual appeal. I must say you've done a excellent job with this.
    In addition, the blog loads extremely quick for me on Safari.
    Outstanding Blog!

    Feel free to visit my website: twitter followers free

    BalasPadam
  15. Greetings! Very helpful advice in this particular article!
    It is the little changes that will make the largest changes.
    Thanks for sharing!

    Also visit my web blog - place to buy twitter

    BalasPadam
  16. My partner and I absolutely love your blog and find many of your post's to be what precisely I'm looking for.
    Would you offer guest writers to write content for yourself?
    I wouldn't mind composing a post or elaborating on many of the subjects you write with regards to here. Again, awesome web log!

    Here is my web-site - buy twitter

    BalasPadam
  17. Quality articles is the important to interest
    the people to visit the website, that's what this web page is providing.

    my web-site :: place to buy twitter

    BalasPadam
  18. My brother suggested I may like this website. He was totally right.
    This submit truly made my day. You cann't imagine simply how much time I had spent for this info! Thank you!

    Also visit my web site twitter followers free

    BalasPadam
  19. Howdy! Do you know if they make any plugins to help with SEO?

    I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good results.
    If you know of any please share. Many thanks!

    my weblog - place to buy twitter

    BalasPadam
  20. When I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I receive four emails
    with the same comment. Is there an easy method you can remove me from that service?
    Appreciate it!

    Here is my blog place to buy twitter

    BalasPadam
  21. We are a bunch of volunteers and starting a new
    scheme in our community. Your web site provided us with useful information to work on.
    You have done a formidable task and our entire neighborhood will be grateful to you.


    Also visit my web-site: buy twitter

    BalasPadam
  22. I love what you guys tend to be up too. This kind of clever work and coverage!
    Keep up the good works guys I've included you guys to my own blogroll.

    My weblog ... twitter followers free

    BalasPadam
  23. Excellent write-up. I definitely appreciate this website. Continue
    the good work!

    My web blog: twitter followers free

    BalasPadam
  24. Greetings from California! I'm bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I enjoy the information you present here and can't wait to take a look when I get home.
    I'm amazed at how fast your blog loaded on my phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .
    . Anyways, excellent blog!

    Also visit my website twitter followers free

    BalasPadam