Ahad, 19 Jun 2011

KIPAS SUSAH MATI TERLAMPAU!


Ditujukan khas untuk pak megat dan kipas susah matinya :)


Salam kepada semua, hari ini saya buka blog pak megat star gate dan baca artikelnya tentang Munsyi Abdullah. Memang ada fakta-fakta yang di tulisnya yang benar tapi dalam diam-diam diselitkan juga fakta sejarah dengan kisah dongeng Khalifah siamnya…ish..ish..ish..:). Lepas itu saya baca bahagian komentarnya. Saya lihat balik-balik orang yang sama sahaja yang mengomen dan yang saya pelik ada seorang pengulas tu yang nama samarannya che wood sejak dahulu lagi selalu sahaja serang kami ( Srikandi, Saya dan Ibnu Rusydi) tak tahulah saya siapa orangnya. Entah-entah dia adalah megat sendiri kot, heh…tak baik menuduh kan :) kita sesame Islam tak boleh tuduh menuduh kalau takda bukti.


Tapi kan, cik megat ni senang-senang je dia menuduh bro Ibnu rusydi letak komen sendiri untuk mempopularkan blog…rasa nak tergelak saya. Buat apelah kami nak susah-susah buat demikian sebab kami memang ikhlas menulis untuk menyedarkan anak bangsa. Bukan kerja kami nak cari populariti, bukan kerja kami nak umumkan seluruh dunia bahawa kami anak raja lah, khalifah lah nai tu nai ni dan nak tuntut takhta Turki, India, Kedah, Malaysia dan seluruh dunia. ITU BUKAN KERJA KAMI… baik kami menulis dan terus menulis sesuatu YANG BENAR bagi membuka mata anak-anak melayu kita yang masih buta sejarah seperti si Che wood ni.


Dan untuk Cik Abang Megat..:) Bila masa pula saya kena BUASIR….tergelak sakan saya masa baca tulisan dia…hahaha. Memang jenis serkap jarang betul cik megat ni. Entah siapa yang buat Video tu, tapi apa yang saya tahu Video tu bukan menunjukkan pengembaraan si Megat ni tapi ia menunjukkan gambar-gambar yang diciplak pak megat  dari internet dan diubah faktanya. Banyak dari gambar-gambar tersebut yang saya sangat kenal dan tahu dimana tempat ia berada. Masakan pintu gerbang Kota Kuala Kedah yang diperbaiki semula dikatakan pintu gerbang kota ligor, malahan foto istana lama dari Pattani dan Kelantan dikatakan Istana Ligor juga. Tak habis-habis nak kelentong orang. Kalau nak kelentong pun kreatif lah sikit cik megat oi, ini sedut dari internet lepas itu paste dan labelkan ikut suka hati.

Apa-apa pun kepada pak megat, sudah sudahlah dengan tuduhan kami tulis komen dalam blog sendiri dan sudah sudahlah mengutuk kami dengan binatang-binatang macam berok ke babi ke ular ke. Sebagai orang Islam awak tak malu ke mengaku keturunan nabi tapi mencarut barut keluar dari mulut. Setahu saya nabi tak pernah mencarut. Bak kata orang buat baik dibalas baik buat jahat dibalas berkali-kali ganda jahat. Anda kutuk dan carutkan kami dengan benda-benda kotor, saya PASTI anda akan mendapat balasannya berkali-kali ganda juga..oh sebelum terlupa…SAYA TIDAK ada BUASIR :DDDDD.Saya sihat walafiat dan dengan izin Allah saya dapat menulis artikel ini. Sekian


6 ulasan:

  1. Salaam

    Alhamdulillaah. sudah sehat seperi sediakala. teruskan berkarya dan sebarkan ilmu dan peyelidakan yang benar

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...

    Semoga sdrku teruskan perjuangan..

    dan jangan letih membantu rakan-rakan seperti En, Megat n the gang serta yang lain2 untuk lebih menerima ilmu secara telus....

    -saya bukan Al-Semantani yg tulis komen sendiri- :)

    -AbuHakeem-

    BalasPadam
  3. saye sentiasa menyokong perjuangan kome..

    ni pn bukan semantani yg tulis sndri tau.. ni pembaca tegar blog2 tulisan telus.. hehe

    adios

    BalasPadam
  4. kenapa tulisan penulis makin lame makin mirip gaya tulisan cik sricandy??ehem2.....

    BalasPadam
  5. ye betul, persetankahlah En. Megat gebang tuh, sy mmg penggemar dan pembaca setia blog2 sejarah spt blog Al Semantani, blog susurgalor, dan beberapa lagi. Teruskan usaha menyingkap kebenaran ttg bangsa Melayu kita ini agar tidak terus-terusan di caci, direndah2kan, dihina, diburuk2kan spt tidak ada satu kebaikan langsung pada bangsa Melayu ini. Dicaci, dihina di bumi sendiri oleh bangsa2 yg kita beri peluang utk hidup merasa kenikmatan bumi emas ini beratus tahun lamanya.

    Dan sy bukan Al Semantani yg sengaja komen di blog sendiri spt yg didakwa oleh Che Wood or En. Megat or whateverr.. :D

    BalasPadam
  6. bese bro... kita wat baik pun org kata wat jahat lagik laa org kata...yang penting niat yg murni ikhlas kerna Allah taala...smoga Allah taala membalas segala susah payah bro dunia dan akhirat. jazak Allah khair.

    BalasPadam