Isnin, 27 Jun 2011

CARUTAN BERTERUSAN LAGI

Inilah dia cik Megat al jefri @Tarmizi bersama pak ngahnya Nai Long Kasim.
Jika betul anak jantan mengapa nak di hitamkan separuh muka wahai cik megat?
 


Assalammualaikum kepada anda semua, hari ini adalah hari yang agak gembira bagi saya , mengapa? kerana jerat yang saya pasang telah mengena! ..:) saya telah dapat menjerat satu spesis Homo sapien sapien yang berkelakuan seperti homo erectus :DDDD ,Nah, anda pasti sudah baca artikel saya mengenai kekesalan yang saya luahkan atas artikel yang ditulis Megat al jefri atau Tarmizi dalam blognya Kedah cyber saibury. Artikel itu sebenarnya bertujuan untuk menjerat beliau menulis artikel balas atau komen dan hasilnya beliau telah memberi komen tetang artikel tersebut dalam ruangan ulasan blognya. 

 Saya sebenarnya baru tahu apabila membuka blog celoteh Cik seri, beliau ada menyatakan komen-komen huduh tentang saya, jadi saya pun terus ke blog cik megat dan memang saya dah jangka ayat putar belit dan muhong (bak kata cik seri) atau kelentong bak kata saya sangat menggelikan hati. Ditambah lagi dengan komen-komen kipas susah mati merangkap rakyat pacal yang hinanya Che wood dan seorang wanita bernama Sofea. Sungguh saya tak sangka begitu cepat jerat mengena. Seperti biasalah, cik megat akan memulakan ayatnya dengan muhong juga, siap kata ada kawan atau informer yang menelefonya bahawa saya telah menulis sebuah artikel yang mengutuk beliau. Wah! ini cukup hebat...cik megat siap ada spy mengintip saya ya..:) begitu hebatkah penangan artikel saya sehingga cik megat memasang spy untuk memerhatikan blog saya? kalau begitu terima kasih, i'll take that as a compliment. Atau cik Megat takut kalau kelentong terdedah?


Artikel yang saya tulis untuk cik megat sebelum ni sebenarnya untuk menegur sikap beliau dan rakyat pacal yang hinanya yang selalu menggunakan perkataan carut dan kotor. Tapi cik megat ni salah faham pulak (atau memang tak faham BM) dia mengatakan bahawa saya mengutuk dan memaki hamunnya dalam artikel tersebut. Meh sini cik megat..meh baca betul-betul tang mana dalam artikel saya tu yang saya maki dan kutuk hang. Saya tegog hang supaya jangan mencarut tetang kami. Hang jangan nak buat naya na, hang sengaja nak cari pasai ka? awat la hang ni putag' belit cik megat ooi...pi baca balik tang mana yg aku hina dan kutuk hang! Peh tu ada hati nak kata saya tak berbudi bahasa. Kan saya dah bagitau dalam artikel tu yang keturunan nabi kenalah tunjuk cara akhlak nabi bukan kaki pedo'oh dan mencarut barut.

Dia juga kata saya caci maki pembuat video klip tersebut habis-habis siap dengan huruf besar lagi ditulisnya, emo betul la cik megat ni...cuba kawal sikit emosi anda wahai cik megat...penulisan anda menggambarkan diri anda yang sebenar. Mana ada saya CACI MAKI DAN HINA video klip tu, yang saya kata video klip tersebut hanyalah gambar yang di copy paste dari internet dan di tokok tambah faktanya dan semuanya tidak benar. Adakah itu caci maki namanya cik megat? dan tang mana yang saya jadi batu apinya? dah memang fakta tak betui tak betui la cik megat oi.

Dan seperti biasa juga dia sudah tidak ada modal lain. Masih lagi mahu bermain dengan komen annonymus yang dikatakan saya buat sendiri seperti Cik sri yang dikatakan tok guru nenek kebayan. Sangat melucukan, you made my day cik megat...:) Sudahlah dengan fitnah dan pembohongan anda wahai cik megat Allah tahu, ( ini ayat yang cik megat gunakan untuk saya). Saya juga amat pelik mengapa cik megat ni suka sangat panggil saya dengan ungkapan-ungkapan yang jelik seperti pondan tani, lembut, dan sebagainya. Sekarang siapa yang fitnah siapa sebenarnya. Adakah dia pernah berjumpa dengan saya? adakah dia kenal dengan saya? pernah nampak ke saya main belakang lah pungggung lah apelah! sekarang SIAPA yang FITNAH SIAPA? Saya doakan semoga Allah membalas perbuatan beliau kerana saya dah makin fedup dengan ejek-mengejek macam budak kecil ni padahal dah berkahwin dah beranak tapi perangai macam budak-budak main ejek-ejek. Bila kami ajak berbahas dan berhujah dalam blog tentang teorinya, yang keluar hanyalah alasan dan makihamun bukannya ulasan ilmiah!


And one more thing, mak saya memang ada darah siam, tapi bukan siam monggol merong nai-nai tapi siam asli dari Sridharmaraja faham. Tak ade maknenya nak jadikan saya pembelot, nak hukum saya? meh la..meh bawak gajah mai hukum saya. Kami blogger-blogger pembongkar sejarah Melayu akan terus menentang anda dengan penulisan kami jika anda tidak berhenti memfitnah kami. Kami tak takut dihukum dengan geng merong dan gajah-gajah anda. Saya cabar anda! Saya nak lihat keluarga merong dapatkan takhta Yang dipertuan agong dalam masa terdekat ini jika benar anda dan geng merong anda betul-betul berdaulat.Kepada informer-informer cik megat ha..ape lagi, pi la talipon cik megat kata saya tulis artikel caci maki cik megat...:)  Dan kepada pembaca yang tak mau masuk blog cik megat untuk baca komen-komen huduhnya tentang saya sila baca di bawah , saya sudah lampirkan. Sekian Wallah hu a'lam



"tadi ana dapat panggilan telefon dari kawan2 britahu yg al pondan tani sembuh dah dan mengamuk kutuk ana. ana lama dah tak baca blog dia, tak minat sbb banyak sangat kata2 kotor d dlm ARTIKKELnya, maklumlah SI LEMBUT mengalahkan pompuan...bukankah dia sakit kena bala penyakit buasir sbb hina keturunan rasul s.a.w. tak serik2 lagi ka ...? dah la penulisan teruk, hidup2 salin musuh allah punya pastu mengaku kajian dia pulak...


BUDI BAHASA BUDAYA KITA, anta masih tak faham ka ? sudah lah wahai pondan tani, skrg teori nenek kebayan tok guru anta ttg jawaka dan mala d anggap oleh kerajaan hanyalah khayalan dan fantasi.kesian... pastu tengok video klip nai din kota, pondan tani dgn perasaan penuh hasad dengki FITNAH, CACI HAMUN DAN BATU API kutuk habis2an video klip tu. ajak org lain join dia. KONONNYA KAMI...sudahlah wahai alpondan tani, anta tu sorang saja sebenarnya dan skrg dok hasut org lain jadi huduh mulut mcm anta.insaflah.
jgnlah d hina che wood. dan jgn d maki hamun video klip nai din kota, dia susah payah buat bukannya penghargaan yg d berikan malah kata kelentonglah dan mcm2 fitnah anta berikan, nak bala lagi ka ?. perangai huduh yg anta mulakan dulu pun d nafi habis2an. skrg tak mengaku juga ka ? innalillahi waina ilaihi rajiun.


nak tinggikan melayu konon, tapi dlm senyap2 kata melayu ni lemah kalah dgn tamadun barat, dah tu senyap2 anta selitkan melayu ni hindu dan buddha macam keturunan anta .ingat kami tak tahu ka ?bela pulak org buat kebatilan. anta jgn tiru mcm depa buat ulasan palsu spt annymous, pastu pondan tani ni takut ana tau rancangan batu apinya... d tukar nama tanpa nama kpd nama PENYOKONG dan AKUADANAMALA, bila nak klikkan tak boleh...annymous atau tanpa nama la tu keh, keh. keh. jangan perbodohkan pembaca2 blog wahai alpondan tani, tak baik, allah taala tahu. org batil yg pondan ni sokong tu but ulasan sampai 100, nampak sangat menipu...buatlah 1000 kenapa 100 saja, keh, keh, keh.

tajuk alpondan tani pulak KIPAS SUSAH MATI TERLAMPAU, bahasa anta teruk la! kalah samy vellu, ntah2 al pondan tani tak lulus BM ka apa dlm SPM...lani ana nak nasihatkan anta p sekolah bahasa melayu . belajar nahu melayu BETUL2.
mengaku mak dia bangsa melayu suku siam, tapi dia sendiri pulak terhenggeh2 nak lawan pak ngah dan anai2 serta kerabat SIAM DIRAJA. apakah hukuman utk pembelot, batu api, hina melayu dan pembelit org mcm ni ? sesiapa boleh jawab ?

22 Jun 2011 1:11 AM



che wood berkata...

Askm Kutubul Alam Tuanku Megat,


La Pondan Wau 5 Tani , tak sangka ye nama saya disebut-sebut, terima kasih lah ya.Ni jika saya buat blog mesti terkenal ni, sebab semua orng nak kenal Che Wood, fewwet, tapi yang sebut nama saya bloger yang tak glamour macam pondan tani, nasiblah.
sebut cakap saya serang ? Seolah-olah dia dan Makcik Sri tu tak pernah buat dosa dan salah, malah lebih celupar dari Joyah.
Dia nak kenal saya ye, ok , ehem ehem saya sebenarnya ialah..........kenalkan diri awak dulu heh, heh. Yang ada cuma gambar enternet gambar jubah Yahudi mabuk bawak lampu mana Pondan Tani pinjam aje. Siapa awak heh heh, kek.Awak tu sebenarnya ingin menumpang populariti Tuanku Megat . Betul kan Tuanku Megat? Sebab tu komplen, dahulu komplen Anai-anai mengenai artikel China Wonh Feng Hong macam pandai sejarah. Betul kata Tuanku, Pondan Tani tulis artikel main salin orang punya aje.


Tapi yang pasti saya ni ialah DDD eh D pulak , D ni kod Mak Cik Sri dan Pondan tiru, untuk makluman Megat maksudnya Donkey ,Dungun dan Degil, saya ni penyokong tegar Ilmuan Tuanku Megat dan menyayangi baginda dan keluarganya.


22 Jun 2011 10:38 PM


sofea umudi berkata...

Askm Abe Megat,

Penyokong tegar abe megat ? Saya pun penyokong tegar abe Megat, tapi Che wood kenapa tak jawab soalan abe Megat mengenai apakah hukuman untuk rakyat Siam AlPondan Tani yang lawan Megat Siam diraja ni ?
Al Pandan Tani memang tiada mengena dengan raja , teringin nak jadi raja, buanglah jubah yahudi mabuk tu dulu , tunjuklah muko you yang betul barulah jantan.Baru kami boleh lantik jadi Raja, Raja Brooke atau Raja kra. Eh memang Al Senoi Pondan Tani bukan Jantan pun.Lupo sayo. Dahla mengaku ikhlas buat blog lagi ambo tak percaya, porah, kalau jujur janganlah maki hamun keluarga ahlulbait abe Megat, buat malu kompeni ajo.
Hati-hati abe Megat, dia puji artikel ada makna tu, dia bukan orang biasa tapi Mat Lembut, separuh Jantan. Penyakit buasir yang dia kena tupun senonim dengan benda yang di belakang tu,tu.

24 Jun 2011 8:58 AM





25 ulasan:

  1. sedih bila baca budaya maki hamun deme

    BalasPadam
  2. nie ape kebende nye nie !!! Hampa sume ni dok merapu laaa....!!! Subhanallah !! Masing-masing nak tegak kan diri sendiri je nie....dua-dua pun takbur !! habih camane....
    Wahai kedua kamu...,merendah diri lah hendaknye dan berjalan lah atas kebenaran..ALLAH HU AKHBAR !!

    BalasPadam
  3. saya sudah berkali-kali mengigatkan mereka agar jangan mencaci saya dengan bende-bende kotor...sudah terlalu lama saya biarkan baru kali ini saya buat artikel khas untuk menunjukkan betapa teruk akhlak dan bahasa yg mereka gunakan pada saya...usah risau. lepas ini jika mereka tidak gunakan lagi perkatan-perkataan kotor maka saya juga tak akan tulis artikel berkenaan mereka sebb memng merugikan saje kerana mereka dpt publisiti percuma.

    jadi kepada pembaca yg merasakan saya keterlalauan saya menghulur tangan memohon maaf sebanyak-banyaknya dan saya telah beristigfar. saya cuma ingin mengusik mereka, itu sahaja...kebenaran tetap perlu ditegakkan...saya tahu saya berada di pihak yang benar dan saya bukan takbur, tetapi saya dan lain-lain blogger pendedah sejarah mmng dah selidiki habis2 teori mereka dan ternyata teori merekalah yg khayalan...fakta sejarah tercatat dlm buku,manuskrip dan prasasti dan bukan wasiat semata2. sekian, dan maaf sekali lagi.

    Al Semantani

    BalasPadam
  4. kepala hotak dia kutubul alam tuan megat.. dah buang tebiat.. kompem la che wood depa jugak angkat muntut sndri..

    BalasPadam
  5. al semantani.. mmg xperlu komen lg penulisan jefri ni.. xkan abes punye.. org2 rasional akan membaca kedua2 blog dan bole menilai.. ada betulnya juga kata mata pedang..saye paham kalau saya jd semantan pn hangin n trus nak melompat.. tp bro semantan bole cube rendahkan skit diri,.. cerita depa baca sekali pn da tau karut.. jauh sgt kualitinya dr penulisan bro semantan.. dia bukan lawan semantan.. xpayah layan.. sabar n teruskan menulis kajian semantan..

    BalasPadam
  6. gaya bahasa, ejaan, dan mood ayat macam orang yang sama tulis. Tak caya? Cuba perati betui2 antara ketiga-tiga watak tu- Che wood, megat dan sofea..

    BalasPadam
  7. Byk bersabar tuan. Usah dipukul anjing yang menyalak. Bagi racun je. senyap terus.

    BalasPadam
  8. bro alif.. kalau anjing bukan bg racun, bg makan coklat la mati.. kuikuikui.. xkan la nak pi munuh si jepp tu.. bia la die merepek sorang2.. lagi merepek lg la org xcaya..

    BalasPadam
  9. MArmArSteEL - OHT27 Jun 2011 10:55 PG

    kes "mencari identiti" mmg kegemaran kumpulan kami. Kami gemar melakukan bedah siasat terhadap identiti pengkomen. rasa mcm CSI pulak. dengan melakukan tracing dan sedikit trick terhadap emel che wood, sofea dan megat, kami berjaya mengenalpasti identiti mereka. adakah mereka adalah org yg sama? atau mereka ini manusia berlainan? ataupun mereka ini org yg berbeza tp menggunakan komputer yg sama? rasanya biarlah identiti ini tersimpan dalam fail kami. sekurang-kurangnya ia menjadi bahan gelak ketawa kami untuk beberapa hari. kami juga tidak mahu mengeruhkan keadaan. Biarlah Enche Semantani dan Che Sri berbahas dgn hujah fakta. lgpun x elok mengaibkan orang ye tak.. (atau orang2).

    kumpulan kami ni sama juga mcm sejarawan. kami cuba mencari jawapan untuk persoalan dari bukti2 yang kami peroleh. bezanya dalam bidang berlainan. kami juga x suka cerita hikayat dari dari wasiat tak bertulis ni krn ia sekadar untuk memeriahkan kedai kopi je. dalam dunia hacking pon byk hikayat kalau nk tahu.

    =====================
    = ORCA HACKERZ TEAM =
    =====================

    BalasPadam
  10. terima kasih semua kerana memahami, saya terharu kerana ada yang prihatin. saya pun rasa malas dah nak komen pasal diaorang lagi sebab dia yg dapat publisiti. dan satu lagi memang gaya bahasa mereka agak sama, jadi pandai-pandailah kita fikir..:)

    al semantani

    BalasPadam
  11. salam

    abg al semantani, sabarlah jangan dilayan, apabila dilayan akan merendahkan level abg...

    tgk cik seri mcm mana dia hentam dgn cara yg teratur tuntas dan padat..

    BalasPadam
  12. Sundang Pusaka28 Jun 2011 1:25 PG

    rentikanle gado2 ni,lagi memecohbelohkan ade le...lantok le deme nk kate ape...

    BalasPadam
  13. ilmu tu universal..dari yang tak betul[bathil] akan dapat yang betul[benar]..dan dari yang betul[benar] boleh lah kita/saya mengetahui yang mana sebenarnya yang tak benar[bathil]..semuanya sepasang[berpasang-pasangan]..haq/bathil,benar/salah,hidup/mati..semuanya berpasang...oleh yang demikian eloklah adanya individu seperti yang disebelah sana dan juga eloklah ada individu yang seperti disebelah sini..lengkap melengkapi..andai tiada maka yang benar tidak akan terbukti benar dengan fakta dan yang salah tidak akan terbukti salah dengan fakta..

    syukur lah ada orang yang menipu kerana mereka kita tahu akan tipu daya itu dan syukurlah ada orang yang berkata benar kerana mereka kita tahu apa itu kebenaran..tiada yang benar kata-katanya kecuali dia..

    saya mengharapkan agar pihak disebelah sini terus dengan kejanya dan disebelah sana terus dengan kerjanya..agar kami/saya tahu sejarah seperti begitulah kejadianya..

    assalam mu alaikum bima sabartum...[sejahterlah keatas mereka yang sabar dan sabar dan sabar lagi dan lagi dan lagi dan lagi dan lagi...bila nak habis dah....hahahahaha

    BalasPadam
  14. kita akan gagal dan dan nampak teruk bila dinilai orang-orang yang bodoh. tetapi kita akan berjaya jika bersama dengan orang pandai. orang bodoh hanya tahu kutuk/hina maki hamun sebab mereka hanya mampu itu sebab bodoh setaraf binatang. benda ni boleh dilihat sebagaimana binatang sesama mereka bergaduh. tetapi orang pandai akan bersama membantu memajukan diri kita semua.

    BalasPadam
  15. Janganlah gaduh-gaduh...

    Kita selalu membicarakan sejarah orang terdahulu dari kita.Macam-macam kita ulas dan beranggapan dengan mereka.Seolah-olah semua hal baik dan buruk depa semua kita tahu dan mampu kita kaji.

    Sedar tak sedar...Secara tak langsung cerita kita hari ini pun juga akan menjadi bahan sejarah pada masa hadapan.

    Jangan nanti anak cucu kita semak sejarah kita pulak nanti....rupa-rupanya kita sama jer lah pulak dengan org terdahulu,berpecah berebut kuasa,maki hamun dlln.

    Kan malu ke anak cucu.Yg bengkok diluruskan,renggang di rapatkan, buang yang keroh ambil yg jernih.

    wasalam

    BalasPadam
  16. cARiUX-cRYpt@:wohoosterling

    u'll find me if u noe it!
    ;D

    BalasPadam
  17. AHA ADA BERITA TERBARU....MEREKA SEMUA DAH KENA TANGKAP....RAJA SIAM TADI TELAH DIBAWA KE ISA,50 LORI MEMBAWA TAHANAN DI SEKITAR TUALANG...AL SEMANTANI ,TANIAH...ANDA DAN MAKCIK SERI TELAH BERJAYA DAN TERBUKTI BENAR....

    BalasPadam
  18. assalamualaikum,,, ni megat palsu yg xsedar mengaku diri ahlulbait,, mengaku Al jefry... kalo jefry din punya keturunan xtaw la plak... ops sori pak megat... aiks bukan makgat ke or ubat gegat,,,, insaf2 lah pak megat toksah dok berlakun jadi baik la... dlm blog dia pon byk unsur fitnah n ingin memecah belahkan umat islam,,, mcmla dia baik sgt,, nabi xmngaku umat org yg menipu nasabnya,, kalo dia betul aljefry sila kemukakan nasab dia sampai rasullallah SAW,,, xdak pun... pandai menyamar... org mcm ni xlama nak kene bala dari allah swt...

    BalasPadam
  19. sapa2 yg mengokong blog kedah sai,, mende tah... turut bersubahat dgn megat palsu 2,, pasti mendapat murka allah... mari la kita pakat insaf dan bertaubat,,, termasuk pak megat sendiri,,, bermoga termasuk dlm golongan org2 beriman,,, sementara pintu taubat masih terbuka,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. MEGAT NI KUAT BERLAKON JE.. MENGAKU KETURUNAN NABI.. NABI MANA??? XTAW LA KALO ADA NABI SIAM,,, KALO NABI ISLAM XPERNAH MNGHINA ORG, MEMFITNAH ORG.. MEMNGUMPAT ORG.. MEMCARI KEAIBAN ORG.. MEREKA CERITA.. MEMALSUKAN FAKTA,,, NI SEMUA KEJE PAK MEGAT MERAPU.. NAMA MEGAT PON TAH KUTIP MANA TAH,,,

      Padam
  20. Nota ringkas ciri orang munafik

    1. Hati yang sakit (2:10)
    2. Membuat kerosakan di muka bumi (2:11-12)
    3. Menuduh orang yang beriman sebagai orang bodoh (2:13)
    4. Keras ketika bermusuh dan berbangga melakukan dosa (2:204-206)
    5. Bersekongkol dengan orang kafir dan mengharap bala kepada orang beriman.(4:138-141)
    6. Menipu, menunjuk-nunjuk dan malas melakukan ibadat (4:142-143)
    7. Berhakim dengan taghut. (4:60-63)
    8. Merosakkan hubungan antara orang-orang beriman (9:58)
    9. Menipu, penakut dan membenci umat islam (9:56-57)
    10. Memburukkan orang yang memberi kebenaran (9:58)
    11. Menyuruh melakukan keburukan dan melarang melakukan kebaikan (9:67)
    12. Khianat dan tidak jujur pada janji (9:75-77)
    13. Memburukkan, mempermainkan dan tidak menerima langsung apa yang diberikan oleh orang beriman (9:79)
    14. Menggalakkan orang lain supaya tidak berjihad (9:81)
    15. Memudaratkan orang beriman dan bersembunyi dengan perkara perbuatan zahir yang baik. (9:107-108)

    BalasPadam
  21. gila kuasa niii...!!!!

    BalasPadam
  22. Semoga kita semua menjadi orang yang beriman, bertakwa dan benar2 sabar.

    BalasPadam
  23. dia dah takut la ni... xbrani nak buat apa dah.. dia ni sebenarnya agen israel @ yahudi.. yang ingin memecah belahkan kerajaan malaysia... hati2 org mcm ni... berlakon bersembunyi disebalik serban... bertaubatlah pak megat hoii,, sementara pintu taubat masih terbuka..

    BalasPadam